اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

نمایش‌های جدید سالن‌های تئاتر تهران؛ از «ایستگاه متروک» تا «هفت دقیقه»

هفته‌ اول اردیبهشت ماه در سالن‌های نمایشی تهران با اجرای آثار نیمه دوم فروردین ماه و بخشی نیز کارهای جدید آغاز می‌شود. عمده این نمایش‌ها درام‌های اجتماعی هستند.

نمایش‌های جدید سالن‌های تئاتر تهران؛ از «ایستگاه متروک» تا  «هفت دقیقه»

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، هفته اول اردیبهشت ماه در سالن‌های نمایشی تهران با اجرای آثاری آغاز می‌شود که در نیمه فروردین به صحنه رفته و اکنون هم ادامه دارد و بخشی نیز کارهای جدیدی است که به تماشاخانه‌های تهران آمده است. 

عمده این نمایش‌ها درام‌های اجتماعی هستند و سالن‌های خصوصی و دولتی بیشتر کارهایشان از فروردین ماه برنامه ریزی شده‌اند.

از جمله آثار نمایشی که اجرایشان به تازگی آغاز می‌شود، بدین شرح است:

*نمایش درستکارترین قاتل دنیا

نمایش «درستکارترین قاتل دنیا» به نویسندگی افشین هاشمی و کارگردانی علی رضائی اجرایش را از دوم اردیبهشت ماه در موسسه فرهنگی هنری گندم (تئاتر گندم) با بیست و سی درصد تخفیف آغاز می‌کند.

این نمایش هر شب در تماشاخانه پرویز پرستویی (تئاتر گندم) ساعت ۱۹:۳۰  با بازی محمد طباطبایی، امیر حسین سید آقایی اجرا می‌شود. داستان از این قرار است که قاتلی حرفه‌ای مأمور به قتل رساندن نویسنده‌ای بزرگ می‌شود. این نمایش یک درام اجتماعی است.

*«هفت دقیقه» در حافظ

نمایش «هفت دقیقه» به نویسندگی استفانو ماسینی، ترجمه نیایش بهمنیه، طراحی و کارگردانی آرش عباسی تا دهم اردیبهشت ماه هر شب ساعت ۱۹ به صحنه می‌رود. 
بازیگران نمایش (به ترتیب حروف الفبا) الهام احمدی، زهرا اکبری، نرگس پویا، حمیده جعفری، نرگس هزاره، هانیه هاشمی، سمیه علیزاده، نسرین حیدری، حوا خلیلی هستند.سبک این نمایش نیز درام اجتماعی است.

*رویای کودکان

نمایش رویای کودکانه به نویسندگی و کارگردانی سیروش سپهری هر شب ساعت ۱۹ تا دهم اردیبهشت در سالن جمشید مشایخی پردیس تئاتر تهران اجرا می‌شود.

بازیگران این نمایش کیانا سپهری، زهره چاووشی، امیرحسن حیاتی فلاح، سعیده حیاتی فلاح، سهیل مشهوری، ساینا شربتی، آیدا بخشنده، ملیکا خاکباز، فرنود حاجی آخوند زاده، بهزاد اسکندری، امیر مهدی فلاکی هستند.

یگانه دختری نوجوان است که در خانواده‌ای مرفه زندگی می‌کند، او که از مراقبت‌های بیش از حد والدینش به تنگ آمده تصمیم می‌گیرد که تا سرویس مدرسه‌اش نرسیده مسیر خانه تا مدرسه را به تنهایی برود تا ثابت کند که می‌تواند از عهده مشکلاتش بر آید، در این مسیر دختر نابینایی را از تصادف نجات می‌دهد و این اتفاق باعث می‌شود که با دختر نابینا آشنا می‌شود، آنها با هم همراه می‌شوند و ...این نمایش نیز یک درام اجتماعی است.

*خونمون تماشاخونست

نمایش خونمون تماشاخونست به نویسندگی امیرحسین انصافی و کارگردانی ریحانه باغبادی از 
۲۷ فروردین ماه اجرایش را در سالن کوچک تالار محراب آغاز کرده است. این نمایش هر شب ۱۸:۳۰ به صحنه می‌رود.

بازیگران: امیرحسین انصافی، مینا مقامی زاده و بازی دهنده عروسک سایه: علیرضامحمدی هستند. این نمایش داستان یک آقای مطرب را روایت می‌کند که بازنشسته شده است و همسرش خانم عروسک‌گردان همراه او شده و طی اتفاقاتی برای یک ساعت به منزل قدیمی‌شان برمی‌گردند و در لابه‌لای خاطره بازی‌هایشان در منزل قدیمی دنبال یک جواب برای اثبات حقیقت پدر و مادر بودنشان به فرزندشان هستند.

*دزد واقعی کیه؟

نمایش دزد واقعی کیه؟ به نویسندگی علی شیری و کارگردانی محمد محب الهی از ۲۸ فروردین هر شب ساعت ۱۸:۱۵ آغاز شده و تا سیزده اردیبهشت در تماشاخانه شانو ادامه دارد.

نمایشنامه برداشتی آزاد از نمایشنامه همه دزدها که دزد نیستند از داریو فو، است. بازیگران کار میثم محب الهی، امید رهبر، محمد مهدی غروی، مریم آهنگری، پانیز تاج بخت، علی پیله ور، پریناز بابایی، محمد عبدالهی، امین رضوی، مهرداد حسین زاده، مصطفی شویکلو و تهیه کننده: سمانه نظری است.

دزد برای سرقت وارد منزلی می‌شود که در همین حین صاحب خانه سر می‌رسد و دزد را دستگیر می‌کند. اما دزد مدعی است، زمانی که به خانه وارد شده، با خانه خالی مواجه شده و چیزی ندزدیده است. ماجرا برای اثبات حرف های دزد و پیدا شدن دزد واقعی ادامه دارد..

* آخر بازی در مکتب تهران

 نمایش آخر بازی به نویسندگی ساموئل بکت و کارگردانی مریم روشنی از اول اردیبهشت ماه هر شب ساعت ۲۰/۳۰ به صحنه مکتب تهران می‌رود. این نمایش تا سیزدهم اردیبهشت ماه ادامه دارد.

بازیگران کار مبینا رمضانی و یاشار عبداللهی هستند و نمایش روزهای شنبه و چهارشنبه اجرا ندارد.

*زن کشی

نمایش زن کشی ، نویسنده کیوان صباغ و کارگردانی علی برجی از اول اردیبهشت ماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به صحنه ایران تماشا می‌رود. این نمایش کار مشترک ایران و افغانستان و همت موسسه فرهنگی هنری هلیا فیلم است.

بازیگران نمایش (به ترتیب ورود به صحنه)، محمد جواد علیزاده، امید مقدم، زهرا عظیمی، مریم کوچک خانی، سماء هشیار جاوید، صادق رسولی، اسماء قاسمی، مهناز کریمی، صادق حسنی، علیرضا شهابیان، بهناز نجفی، آرزو خاوری، محیا فاضل، منصوره فاضل و تهیه کننده: حاج احمد عطایی هستند.

*ایستگاه متروک

نمایش ایستگاه متروک به نویسندگی محمد علوی و کارگردانی مسعود اسمایعلی از شب گذشته اجرایش را در پردیس تئاتر تهران آغاز کرده و اجرایش نیز برای عموم رایگان است. 

این نمایش هر شب ساعت ۲۰:۳۰ تا هشتم اردیبهشتم ماه اجرا می‌شود. بازیگران کار محسن تقی زاده، علی حاجی شمس، عارف نظری، آلادپوش هستند.

خلاصه نمایش گروهی از افراد مختلف جامعه به دعوت امام عصر علیه السلام در ایستگاهی متروک منتظر قطاری هستند که ... سبک نمایش مذهبی است.

*زن هستم 

نمایش زن هستم به نویسندگی و کارگردانی صنم سرمد از 29 فروردین ماه اجرایش در تماشاخانه سپند آغاز شده و هر شب تازه پانزده اردیبهشت ساعت 21:30 اجرا می‌شود.

بازیگران نمایش سپیده جعفری، مهدی ملک، بلور سادات کسائیان، سمیه پیریایی، مانا شریفیان، صنم سرمد و تهیه کننده: فرشاد حبیبی هستند.

داستان‌هایی مستند که توسط کاراکترها بیان می‌شود بر اساس واقعیت، برای یک زن هیچی دردناک‌تر از این نیست که از درون گریه کنه تو ظاهر لبخند بزنه و بگه همه چی روبراهه.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول